Obiectivul general al proiectului
Abordarea integrată și inovativă a 80 de copii cu cerințe educaționale speciale și a 750 de copii cu risc de abandon școlar și respectiv, a 211 cadre didactice și 268 părinți/ tutori ai copiilor aflați în situație de risc, a 10 profesioniști/voluntari din sfera serviciilor sociale și 150 de copii și tineri, respectiv 50 de părinți/ tutori ai acestora, care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal, în vederea creșterii gradului de incluziune socială a copiilor din trei regiuni de dezvoltare (Județele Suceava, Botoșani, Harghita și Tulcea) din România.
Obiectivele specifice ale proiectului
- Promovarea participării active la procesul de învățământ a 80 de copii cu cerințe educaționale speciale, respectiv a 750 de copii cu risc de abandon școlar, din trei regiuni de dezvoltare (Județele Suceava, Botoșani, Harghita și Tulcea) din România, pentru consolidarea unui sistem de educație incluzivă având ca scop dezvoltarea resurselor umane din cadrul comunităților din mediul rural, a celor marginalizate sau izolate, pe întreg parcursul proiectului (36 luni.)
- Promovarea educației echitabile și incluzive în rândul a 150 de copii și tineri, respectiv 50 de părinți/ tutori ai acestora, care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal, din trei regiuni de dezvoltare (Județele Suceava, Botoșani, Harghita și Tulcea) din România, în vederea punerii la lucru a principiului desegregării, pe întreaga durată a proiectului (36 de luni).
- Dezvoltarea competențelor necesare a 211 de membri ai personalului din educație, a 268 părinți/ tutori/ tutori și membri ai familiilor copiilor din grupurile țintă principale și a 10 profesioniști/ voluntari din sfera serviciilor sociale, din trei regiuni de dezvoltare (Județele Suceava, Botoșani, Harghita și Tulcea) din România, în vederea facilitării accesului copiilor în situații de risc la o educație de calitate, echitabilă și incluzivă, în raport cu nevoile fiecăruia, pe parcursul a 36 de luni.