Sub-activitate
Descriere
Indicatori
1.1. Elaborarea metodologiilor specifice pentru identificarea și monitorizarea copiilor cu risc de abandon școlar și a celor cu posibile dificultăți de învățare și psihocomportamentale. |
În cadrul acestei activități Coordonatorul identificare si monitorizare GT – PP, Expertul identificare si monitorizare GT – P2, Coordonatorul activitati educatie parentala – P1 vor realiza o metodologie specifică pentru identificarea și monitorizarea copiilor cu risc de abandon școlar, ținând cont de criteriile de apartenență prevăzute in Ghid. |
- Metodologie specifică pentru identificarea și monitorizarea copiilor cu risc de abandon școlar.
- Metodologie specifică pentru identificarea și monitorizarea copiilor cu posibile dificultăți de învățare și psihocomportamentale.
- Procedură de selecție a GT principale și a GT cadre didactice, specialiști/ voluntari și a GT secundare.
1.2. Selectarea și monitorizarea în proiect a 750 copii și tineri cu risc de abandon școlar și 80 de copii cu posibile dificultăți de învățare și psihocomportamentale |
În cadrul acestei activități, Coordonatorul identificare si monitorizare GT – PP, Expertul identificare si monitorizare GT – P2, Coordonatorul activitati educatie parentala – P1 vor realiza dosarele de selecție a fiecărui membru al GT, în baza Procedurii de selecție a GT și se vor asigura, concordant cu procedura de monitorizare, că fiecărui membru al GT îi sunt asigurate șanse egale de participare la activitățile specifice proiectului, realizând în acest fel menținerea membrilor GT în proiect, până la finalizarea activităților ce le sunt dedicate. |
Selecţia, în perioada de implementare a proiectului, a 750 copii și tineri cu risc de abandon școlar și a 80 de copii cu posibile dificultăți de învățare și psiho-comportamentale.
Descriere
Indicatori
Proiectul își propune selectarea unui număr similar de copii (circa 26 copii din GT principal/pe an/școală implicată în proiect) anual, pe parcursul celor 3 ani și NU păstrează același grup țintă pe întreaga perioadă de implementare.
Atât GT 750 copii și tineri cu risc de abandon școlar, cât și GT 80 de copii cu posibile dificultăți de învățare și psihocomportamentale vor beneficia de educație remedială, după orele de școală, asigurate de Experți PP și P2. Programul va fi elaborat și gestionat de Coordonatorul activitati tip scoala dupa scoala si activitati educatie non-formala – PP și transmis experților din fiecare dintre cele 11 școli implicate în proiect. Participanții vor beneficia de servicii subcontractate de catering și de rechizite. Asigurarea unei mese pe zi copiilor și tinerilor va respecta cel puțin prevederile legislative minime în vigoare privind aportul caloric și beneficiile pentru sănătate. PP va descrie în metodologia de selecție a GT, modul de acordare a sprijinului material (criterii selecție, condiții de menținere a sprijinului etc.), acesta fiind condiționat de indicatori de participare și performanță școlară. Coordonatorul identificare si monitorizare GT – PP va evalua anual impactul pe care educația remedială l-a avut asupra GT, calculând procentul de copii sau tineri care și-au îmbunătățit participarea școlară; Rata de tranziție în învățământul secundar inferior (ISCED 2) în școlile sprijinite; rata de tranziție în învățământul secundar superior (clasa a IX- a) (ISCED 3) în școlile sprijinite. |
- Număr de copii sau tineri care și-au îmbunătățit participarea școlară cu minim 10% : 415 (50%)
- Rata de tranziție în învățământul secundar inferior (ISCED 2) în școlile sprijinite: 90%
- Rata de tranziție în învățământul secundar superior (clasa a IX-a) (ISCED 3) în școlile sprijinite: 60%
- Număr de județe în care au fost furnizate servicii de suport copiilor sau tinerilor cu risc de părăsire timpurie a școlii: 4
Sub-activitate
Descriere
Indicatori
3.1. Educație pentru protecția mediului și orientare în natură, pentru 830 copii în situație de risc. |
În cadrul acestei activități, Experții din cele 11 școli participante în proiect, vor implica GT, pe baza serviciilor de organizare de evenimente subcontractate, să participe la activități care urmăresc dezvoltarea abilităților socio-emoționale și de petrecere a timpului liber, a cunoașterii de sine, a necesității de a participa, de a explora, de a descoperi, de a ajuta, sentimentului apartenenţei la comunitate, preocupării faţă de ceilalţi si față de sine, nevoii de a contribui activ la schimbările din comunitatea locală, naţională sau internaţională. |
- Număr de copii sau tineri cu cerințe educaționale speciale (CES) care au primit servicii de suport: 80
- Număr de copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit servicii de suport : 750
- Număr de copii cu vârste între 3-15 ani și tineri cu vârste între 15-24 ani care nu se găsesc în situațiile de risc sus-menționate, dar care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal (învață în aceeași unitate de învățământ, frecventează același tip de serviciu, locuiesc în aceeași comunitate) : 150
3.2. Organizarea activităților sportive, de lucru în echipă și dezvoltarea simțului camaraderiei pentru 830 de copii cu risc de abandon școlar și copii cu posibile dificultăți de învățare și psiho-comportamentale în vederea dezvoltării abilităților socio-emoționale și de petrecere a timpului liber. |
În cadrul acestei activități, Coordonatorul P2, 7 specialiști PP și 4 specialiști P2 vor implica GT (principal și secundar) din cele 11 școli participante să desfășoare activități sportive, de mișcare în aer liber, de lucru în echipă în vederea dezvoltării simțului camaraderiei. |
- Număr de copii sau tineri cu cerințe educaționale speciale (CES) care au primit servicii de suport: 80
- Număr de copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit servicii de suport : 750
- Număr de copii cu vârste între 3-15 ani și tineri cu vârste între 15-24 ani care nu se găsesc în situațiile de risc sus-menționate, dar care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal (învață în aceeași unitate de învățământ, frecventează același tip de serviciu, locuiesc în aceeași comunitate) : 150
3.3. Organizarea activităților creative: pictură, dans, teatru, fotografie, graphic design, muzică, olărit, împletit, origami, ikebana, traforaj, science lab etc. în vederea creșterii stimei de sine. |
În cadrul acestei activități, Coordonatorul P2, 7 specialiști PP și 4 specialiști P2 vor implica GT (principal și secundar) din cele 11 școli participante să desfășoare activități creative. |
- Număr de copii sau tineri cu cerințe educaționale speciale (CES) care au primit servicii de suport: 80
- Număr de copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit servicii de suport : 750
- Număr de copii cu vârste între 3-15 ani și tineri cu vârste între 15-24 ani care nu se găsesc în situațiile de risc sus-menționate, dar care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal (învață în aceeași unitate de învățământ, frecventează același tip de serviciu, locuiesc în aceeași comunitate) : 150
3.4. Furnizarea educație anti-discriminare, cetățenie activă și a promovării modelelor de succes pentru 830 de copii și tineri cu risc de abandon școlar și/ sau dificultăți de învățare și psiho-comportamentale și 150 de copii și tineri care interacționează cu copiii din grupul țintă principal. |
În cadrul acestei activități, Coordonatorul P2 și 2 Experți furnizare educatie anti-discriminare (PP și P2) vor implica GT (principal și secundar) din cele 11 școli participante să desfășoare activități de educație anti-discriminare, cetățenie activă și a promovării modelelor de succes. Copiii din GT principale și secundare vor fi învățați cum anume să participe activ la un proces de consultare și să își exprime părerea/ opinia. Acest tip de instruire le va fi util, nu doar în cadrul proiectului, ci și ulterior, inclusiv în viața de adult, ca parte a asumării cetățeniei active. |
- Număr de copii sau tineri cu cerințe educaționale speciale (CES) care au primit servicii de suport: 80
- Număr de copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit servicii de suport : 750
- Număr de copii cu vârste între 3-15 ani și tineri cu vârste între 15-24 ani care nu se găsesc în situațiile de risc sus-menționate, dar care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal (învață în aceeași unitate de învățământ, frecventează același tip de serviciu, locuiesc în aceeași comunitate) : 150
3.5. Furnizarea educație pentru sănătate, igienă și nutriție pentru 830 de copii și tineri cu risc de abandon școlar și/ sau cu posibile dificultăți de învățare și psiho-comportamentale. |
În cadrul acestei activități, Coordonatorul P2 și Experții furnizare educatie educatie pt sanatate (PP și P2) vor implica GT (principal și secundar) din cele 11 școli participante să desfășoare activități de educație pentru sănătate, igienă și nutriție. |
- Număr de copii sau tineri cu cerințe educaționale speciale (CES) care au primit servicii de suport: 80
- Număr de copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit servicii de suport : 750
- Număr de copii cu vârste între 3-15 ani și tineri cu vârste între 15-24 ani care nu se găsesc în situațiile de risc sus-menționate, dar care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal (învață în aceeași unitate de învățământ, frecventează același tip de serviciu, locuiesc în aceeași comunitate) : 150
Descriere
Indicatori
În cadrul acestei activități, Coordonatorul P2 și Coordonatorul de activitati de educatie parentala – P1, în baza Procedurii de selecție a GT vor selecta GT 80 de copii cu CES și/sau dizabilități și 24 dintre părinții acestora pentru a beneficia de servicii subcontractate de îngrijire, asistență și abilitare/ reabilitare, inclusiv consiliere pentru părinți, recuperare medicală, kinetoterapie, logopedie, consiliere/terapie psihologică și terapii alternative. Proiectul își propune selectarea unui număr similar de copii (circa 27 copii din GT principal/ pe an/ școală implicată în proiect). |
- Număr de copii sau tineri cu cerințe educaționale speciale (CES) care au primit servicii de suport: 80
- Număr de județe în care au fost furnizate servicii educaționale sau sociale copiilor sau tinerilor cu CES: 4 județe (Suceava, Tulcea, Botoșani, Harghita)
- Număr de părinți ai unor copii sau tineri cu CES care au primit sprijin: 24 părinți/ tutori.
Sub-activitate
Descriere
Indicatori
5.1. Organizarea de cursuri de formare de competențe în domeniul educației incluzive și problematicii CES/ dizabilități. |
În cadrul acestei activități Coordonatorul PP și Coordonatorul P2 vor implica GT cadre didactice în frecventarea de cursuri de formare de competențe în domeniul educației incluzive și problematicii CES/ dizabilități. Participanții vor fi selectați pe baza Procedurii de selecție a GT. PP și P2 vor subcontracta aceste cursuri pentru un numar de 211 cadre didactice. Cursul se va desfasura pe parcursul a 3 zile si va avea un cost unitar de 300 lei/pers. Cursul urmărește dezvoltarea de competențe în domeniul educației incluzive și problematicii CES/ dizabilități, în vederea asigurării unei educații incluzive pentru GT principale și pentru copii și tinerii care vor frecventa școlile la care aceste cadre dicatice vor preda, după încheierea proiectului. |
- Număr de cadre didactice formate/instruite în ceea ce privește lucrul cu copii și tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii: 211 cadre didactice
- Număr de cadre didactice formate/instruite în ceea ce privește lucrul cu copii și tineri cu CES: 211 cadre didactice
5.2. Organizarea cursului post-universitar pentru formarea de competențe în domeniul educației incluzive și problematicii CES/ dizabilități. |
În cadrul acestei activități, Coordonatorul P2 va implica GT cadre didactice și GT profesioniști/ voluntari din sfera serviciilor sociale ce activează în diversele forme de învățământ în care se pot regăsi copiii cu risc de abandon școlar și/ sau CES, în frecventarea unui curs postuniversitar pentru formarea de competențe în domeniul educației incluzive și problematicii CES/ dizabilități, organizat de PP. Responsabilul dezvoltare competente didactice– PP va elabora și autoriza documentația necesară realizării acestui curs, iar cei 4 Experti dezvoltare program-post-universitar – PP vor susține disciplinele din cadrul cursului. Activitatea acestora va fi monitorizată de Responsabilul dezvoltare competente didactice– PP. |
- Număr de cadre didactice formate/instruite în ceea ce privește lucrul cu copii și tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii: 30 cadre didactice/ profesioniști/ voluntari din sfera serviciilor sociale implicați în diversele forme de învățământ în care se pot regăsi copiii cu risc de abandon școlar și/ sau CES.
- Număr de cadre didactice formate/instruite în ceea ce privește lucrul cu copii și tineri cu CES: 30 cadre didactice/ profesioniști/ voluntari din sfera serviciilor sociale implicați în diversele forme de învățământ în care se pot regăsi copiii cu risc de abandon școlar și/ sau CES.
5.3. Furnizarea de programe de tip educație parentală pentru 268 de părinți/ tutori ai copiilor cu risc de abandon/ CES din GT. |
În cadrul acestei activități Coordonatorul GT PP și Coordonatorul activitati educatie parentala – P1 vor implica GT părinți ai unor copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii, timp de 3 ani, în frecventarea programului de tip educație parentală. Cei 12 Experti educatie parentala PP și cei 9 Experti educatie parentala P1 vor organiza cate un curs/ consiliere timp de 3 luni, cu circa 3 teme majore de interes, alese împreună cu copiii din GT și părinții acestora. Vor lucra cu grupe restrânse de părinți din cadrul fiecărei școli implicate în proiect. |
- Număr de părinți ai unor copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit sprijin: 244 părinți/ tutori
- Număr de părinți ai unor copii sau tineri cu CES care au primit sprijin: 24 părinți/ tutori
Sub-activitate
Descriere
Indicatori
6.1. Organizarea campaniei de informare cu privire la rolul părinților/ tutorilor în educația copilului pentru 268 de părinți/ tutori ai copiilor (inclusiv cu CES și/sau dizabilități) din GT și 50 părinți/ tutori din categoria alte grupuri țintă secundare. |
În cadrul acestei activități, Responsabilul Informare și Publicitate PP, alături de Coordonatorul infiintare Pagina web a proiectului si desfasurare campanie informare PP și Coordonatorul activitati educatie parentala – P1 vor informa cele 11 comunități din proiect, în cadrul unor întâlniri lărgite (GT copii, părinți din grupurile principale și secundare, cadre didactice, profesioniști în domeniu) cu privire la rolul părinților/ tutorilor în educația copilului și la oportunitatea utilizării Platformei pentru oferirea de sprijin privind combaterea și prevenirea abandonului școlar, a promovării modelelor de bună-practică în lucrul cu copiii cu CES și/ sau dizabilități și de promovare a educației incluzive, ca un instrument de sprijin la îndemână, necostisitor și personalizat. Va avea loc cel puțin câte o activitate în fiecare an, în fiecare comunitate din proiect și în circa 20 de localități limitrofe, învecinate cu comunitățile țintă. |
- Număr de părinți ai unor copii sau tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii care au primit sprijin: 244 părinți/ tutori
- Campanie de informare cu privire la rolul părinți/ tutorilor în educația copilului organizată pentru 268 de părinți/ tutori ai copiilor (inclusiv cu CES și/sau dizabilități) din GT și 50 părinți/ tutori din categoria alte grupuri țintă secundare: 1 campanie 50 părinți/ tutori din categoria alte grupuri țintă secundare.
6.2. Organizarea acțiunilor de informare și conștientizare pe teme legate de egalitate de gen și șanse și promovarea educației incluzive (întâlniri, brosuri de diverse tipuri, filmulete) pentru GT principale, GT părinți, GT părinți și copii grupuri secundare. |
În cadrul acestei activități, Coordonatorii parteneri P1 și P2, Coordonatorul activitati educatie parentala – P1, Coordonatorul infiintare Pagina web a proiectului si desfasurare campanie informare, și cei 2 Experți furnizare educatie anti-discriminare PP și P2, respectiv Expertul informare și publicitate PP vor elabora materiale și vor realiza acțiuni de informare și conștientizare pe teme legate de egalitate de gen și șanse și promovarea educației incluzive (întâlniri, brosuri de diverse tipuri, filmulete) pentru GT principale, GT părinți, GT părinți și copii grupuri secundare. Aceste activități au ca scop să creeze coeziune și armonie socială în cele 11 comunități vizate de proiect. Va avea loc minimum o sesiune pe an, în fiecare comunitate, timp de 3 ani (pe durata întregului proiect). Coordonatorul studiu de impact si promovare modele de buna practica – PP va măsura impactul pe care acțiunile de informare și conștientizare pe teme legate de egalitate de gen și șanse și promovarea educației incluzive l-au produs în comunitățile amintite, în raport cu GT principale. |
- Gradul de informare și conștientizare pe teme legate de egalitate de gen și șanse și promovarea educației incluzive (întâlniri, broșuri de diverse tipuri, filmulețe) pentru GT principale, GT părinți, GT părinți și copii grupuri secundare : 10%
Descriere
Indicatori
Cu scopul de a sublinia rolul Granturilor Norvegiene 2014-2021 și pentru asigurarea transparenţei asistenței financiare, PP va furniza informații către public cu privire la proiectul pe care îl implementează, împreună cu partenerii, la cea mai largă scară posibilă: la nivel regional și/ sau local, tuturor părților interesate.
În acest sens, PP va pune în aplicare Planul de comunicare și promovare a proiectului, care a fost elaborat de Responsabilul Informare și publicitate PP, aducând orice modificări sunt necesare pentru ca OP să aprobe forma finală, odată cu cererea de finanțare (Anexa 3 din formularul cererii de finanţare). În cadrul evenimentelor de informare menţionate, organizatorii vor face cunoscut şi vizibil sprijinul Granturilor Norvegiene și vor utiliza sigla specifică (imagine/logo) acestora, respectând cerințele prevăzute în Manualul de Comunicare şi Design pentru Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021. |
- Planul de comunicare şi promovare a proiectului aprobat de OP: 1
- Conferința de deschidere/lansare proiect: 1
- Comunicate de presa deschidere proiect: 3
- Conferinta de presa intermediara: 1
- Comunicate de presa intermediare: 3
- Dezvoltare website proiect: 1
- Lansare și întreținere săptămânală a unei pagini de tip Social Media: 1
- Conferința de închidere: 1
- Comunicate de presa inchidere proiect: 3
- Roll-upuri care vor respecta prevederile din Manualul de Comunicare şi Design pentru Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021: 6
- Banner cu titlul proiectului, Programul Dezvoltare locală, sprijinul primit prin Granturile Norvegiene si sigla specifica acestora cf cu Manualul de Comunicare şi Design pentru Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021: 3
Sunt implicați direct în elaborarea, implementarea si managementul financiar al proiectului trei parteneri – organizații cu scop nepatrimonial, care furnizeaza servicii de educație, instruire și formare, respectiv consiliere, categoriilor de grupuri țintă vizate.
Sub-activități în cadrul Activității Managementul proiectului:
8.1. Organizarea echipei de proiect (management și implementare)
8.2. Dezvoltarea procedurilor de management și implementare
8.3.Managementul riscurilor
8.4. Organizarea procedurilor de achiziții publice
8.5.Organizarea monitorizării și raportării
8.6. Management financiar și decontarea cheltuielilor indirecte
8.7. Audit financiar